Etika, megbízhatóság és adatvédelem: hogyan fog átalakulni a szabályozás a növekedő egészségügyi lehetőségek elvárásai szerint?

Készen áll a társadalom arra, hogy elfogadja a technológia új szerepkörét az egészségügyben?

Etika, megbízhatóság és adatvédelem: hogyan fog átalakulni a szabályozás a növekedő egészségügyi lehetőségek elvárásai szerint?

A technológia hatalmas előnyt jelenthet az egészségügy számára. Az európai egészségügyi szektornak azonban vegyes érzései vannak a technológia adaptálásával kapcsolatban. Az Epson a legújabb kutatásában azt vizsgálta, hogy a technológia milyen hatással lesz az iparágra a jövőben. A kutatás legfontosabb eredményei az alábbiakban olvashatók.

Az egészségügyi iparággal kapcsolatos legfontosabb probléma az adatbiztonság kérdése. Az utóbbi évek vezérhírei között gyakran szerepeltek rendkívül érzékeny hálózatokba történő betörések. Ha olyan világban élünk, ahol félünk attól, hogy illegálisan hozzáférnek az adatainkhoz, például a nevünkhöz vagy a címünkhöz, akkor hogyan birkózunk meg a rendkívül fontos, személyes, orvosi adataink iránti aggodalmunkkal?

A félelem leküzdése az előnyökért

A felszínen a technológiai innovációk valóra vált álomnak tűnnek az egészségügy számára, hiszen összetettebb betegápolást, megnövelt betegfelügyeletet és több sikeres sebészeti eredményt nyújt. De a technológiai innováció jövőjében sokakban felmerül a kérdés, hogy ki a felelős az ápolásért. Ki a felelős az adatainkért és a betegápolásunkért? És összességében ki a felelős azért, hogy egy jelentős időbeli nyomás alatt álló iparág elsajátítsa azokat a készségeket, amelyekkel kihasználhatják az új technológia nyújtotta előnyöket?

A kihívások az ellenére is egyértelmű sokak számára, hogy milyen előnyöket nyújt a technológia. A megkérdezettek negyvenhét százaléka gondolja úgy, hogy az adatvédelem vesztesége elfogadható kompromisszum a betegek számára azért, hogy jobb diagnózist és kezelést kapjanak. A válaszolók 67%-a azonban úgy hiszi, hogy az adatvédelem visszatarthatja a technológia alkalmazását.

Az iparág hozzájárulása mellett a betegeket is meg kell győzni. Valójában a megkérdezettek 66%-a gondolja úgy, hogy a betegek nem fogják engedni, hogy távolról figyeljék őket, és 67%-uk gondolja úgy, hogy vonakodni fognak az új technológia használatával kapcsolatban.

A változás elfogadásának kihívása

Dr. Bertalan Mesko, egészségügyi jövőkutató szerint az átalakulás számára a valódi kihívást a közösség elfogadása jelenti. „Az informatikai problémáknál sokkal nagyobb gond az, hogy olyan társadalmat teremtsünk, amely megvitatja a lehetséges etikai kihívásokat és jövőbeli forgatókönyveket, beleértve a diszruptív technológiákat.”

Egyértelmű, hogy az előrelépéshez kulcsfontosságú, hogy az emberek megértsék ennek a kompromisszumnak az előnyeit. Továbbá az irányelveknek és a jogszabályoknak megfelelően kell működniük a zökkenőmentesen átállás biztosítására. Az erősen szabályozott környezet jelentősen nagyobb biztonságot nyújt ebben a növekvő technológiai forradalomban.

A felelősség kihívása

Az adatvédelem jelentheti a legnagyobb kihívást, de a technológiai átalakulás ellenére a felelősségvállalással és az etikussággal kapcsolatos aggodalmak is szilárdan jelen vannak az emberekben. A megkérdezettek hatvannyolc százaléka érzi úgy, hogy az etikai problémák hátráltathatják a technológia megvalósítását.

Ismét úgy tűnik, hogy a felelősség kérdése olyan akadályt jelent, amelyet le kell küzdenünk. A megkérdezettek hetven százaléka vélte úgy, hogy az új technológia megvalósításában jelentős kihívást jelenthetnek a felelősségvállalási problémák. Alapjában véve ez lehet az oka annak, hogy a válaszolók 58 százaléka állította azt, hogy az egészségügyi dolgozóknak fenntartásaik lesznek az új technológiákkal szemben.

Ha meg szeretnénk valósítani az egészségügyben a technológiai átállást, akkor nemcsak a logisztikai kihívásokat kell leküzdenünk, hanem a felelősség alapvető etikáját egy virtuálisan érzékeny iparágban.

Szeretne többet megtudni?

A teljes jelentés az összes megállapítást tartalmazza, és a weboldalról tölthető le: