Az Epson közzétette az európai fenntarthatósággal foglalkozó, 2020-as „Zöld választás” jelentését

Mindannyian letehetjük voksunkat a zöld választás mellett – Kazuyoshi Yamamoto, az Epson Europe elnöke

Az Epson közzétette az európai fenntarthatósággal foglalkozó, 2020-as „Zöld választás” jelentését

Az Epson közzétette az európai fenntarthatósággal foglalkozó, 2020-as „Zöld választás” jelentését

Az Epson közzétette az európai fenntarthatósággal foglalkozó, 2020-as „Zöld választás” jelentését

Mindannyian letehetjük voksunkat a zöld választás mellett

  • Kazuyoshi Yamamoto, az Epson Europe elnöke

Az Epson közzétette fenntarthatósági jelentését „Zöld választás” címmel. A 48 oldalas, pénzügyeket nem érintő jelentés átfogóan ismerteti az Epson EMEA-régióban bevezetett fenntarthatósági és CSR-központú intézkedéseit.  2020-ban az Epson jelentős előrelépést tett üzleti tevékenységeinek az Egyesült Nemzetek Szervezetének Fenntartható Fejlődési Céljaihoz történő igazításának érdekében, amely kötelezettséget a 2016-os párizsi éghajlatvédelmi egyezmény és az ENSZ klímaváltozási keretegyezményének (UNFCCC) folyományaként vállalta magára.

A jelentés fontos pontjai a következők:

  • Az Epson EcoVadis Platinum minősítésben részesült a fenntarthatóság terén, ami azt jelenti, hogy a vállalat megfelel az emberi jogokat, a munkafeltételeket, a környezetvédelmet, az etikát és a fenntartható beszerzést érintő legmagasabb szintű követelményeknek. Ezzel az eredménnyel az Epson a vállalatok felső 1%-ába emelkedett saját iparágán belül.

  • Az egy alkalmazottra jutó üvegházhatású gázkibocsátás 8,56%-kal csökkent.

  • A közvetlen és a vásárolt energiához kapcsolódó kibocsátás 18%-kal csökkent (amely megfelel 485 753 tonna szén-dioxidnak).

  • Az Epson 23 700 tonna anyagot hasznosított újra, egyebek mellett akkumulátorokat, papírt, fát, műanyagot és elektromos berendezéseket.
  • Az Epson 100%-ban megújuló energiát használ minden tulajdonában lévő épületben.

  • Köszönhetően annak, hogy több mint 50 millió tintapatron nélkül üzemelő EcoTank nyomtatót értékesített, az Epson 1,1 millió tonna műanyag alapú kellékanyagot tett fölöslegessé. [1]

  • Az Epson több mint 11 000, különböző korú diák bevonásával indította el „Új horizontok” programját, azzal a céllal, hogy bevezesse a fiatalokat a fenntartható technológiák világába, karriercéljaik elérésére inspirálva őket.

  • Az Epson technológiai partnerként működik közre az ENSZ Okos Fenntartható Városok végrehajtási programjában, melynek célja a technológia alkalmazása a Fenntartható Fejlődési Célok megvalósítása a technológia segítségével a világ számos városában. 

Kazuyoshi Yamamoto, az Epson Europe elnöke hozzátette: „Az Epson Zöld választás névre hallgató jelentése arról biztosítja az ügyfeleket, hogy minden rendelkezésünkre álló intézkedést megteszünk annak érdekében, hogy megvalósíthassuk a fenntarthatóságot valamennyi európai érdekeltségünkben.

„A fenntarthatóság vállalatunk egyik központi értéke, amely minden tevékenységünk során megnyilvánul. Globális lábnyomunkat folyamatosan vizsgáljuk a továbbfejlesztés szándékával, legyen szó akár a gyártásról, a terjesztésről, az erőforrások használatáról vagy a munkatársaink szokásairól.

„Az ügyfeleinkkel való együttműködés a szenvedélyem; az igényeik megértése és az általuk elmondottak meghallgatása kiemelten fontos jelentőséggel bír a munkánk során, mivel folyamatosan azon dolgozunk, hogy javítsunk a kínálatunkon. A Zöld választás jelentés célja azt garantálni ügyfeleink számára, hogy az Epson a fenntarthatóság mellett komolyan veszi a bolygónk jövőjét is.

„Mindannyian letehetjük voksunkat a zöld választás mellett. Ahogy közösen szembeszállunk az „új mércéből” adódó kihívásokkal, még keményebben kell dolgoznunk annak jegyében, hogy mindig a helyes döntéseket hozzuk meg, az emberek és a bolygónk szempontjából is fenntarthatóbb jövő elérése érdekében.”

Henning Ohlsson, az Epson Europe CSR és fenntarthatósági tevékenységekért felelős igazgatója hozzátette: „A Zöld választás jelentésünk arról szól, hogy mindig a jövőnk számára megfelelő döntést hozzuk meg. A környezetbarátabb termékek és szolgáltatások iránti kereslet soha nem volt még ilyen erős, és ez különösen igaz a fiatalabb generáció tagjaira, akik aggodalommal vegyes félelemmel tekintenek előre. A fenntarthatóság iránti szenvedélyük arra kényszeríti a vállalatokat, hogy változtatásokat hajtsanak végre, ami felettébb pozitív jelenség.  Azoknak a márkáknak hosszútávon nincs jövője, amelyek nem osztják a véleményüket, illetve nem tesznek tanúbizonyságot arról, hogy átérzik a dolog sürgősségét.

„Az Epson teljes mértékben elkötelezett a Fenntartható Fejlődési Célok megvalósítása mellett. Jelen vannak a közép- és hosszú távú terveinkben; iránytűként szolgálnak vállalatunk számára, meghatározva a fenntarthatósági intézkedéseink célkitűzéseit. Zöld választás jelentésünk pontosan és átláthatóan mutatja be, hogyan valósítjuk meg továbbra is a hosszú távon fenntartható jövő iránti elkötelezettségünket.

„Még mindig sok a tennivaló. Vállalati és személyes szinten is arról kell tanúbizonyságot tennünk, hogy elkötelezettek, elszámoltathatóak és átláthatóak vagyunk. Az Epsonnál hiszünk az értékvezérelt stratégiákra és a pozitív intézkedésekre épülő etikus vállalatvezetésben, valamint a felelősségteljes kormányzásban, egy jobb világban működő, fenntartható vállalkozás reményében.”

A Zöld választás jelentés letöltése www.epson.eu/greenreport.

Az Epson vállalatról
Az Epson a világ egyik vezető technológiai vállalata, amelynek elkötelezett célja, hogy nélkülözhetetlenné váljon eredeti, hatékony, kompakt és nagy pontosságú technológiáival, amelyekkel összekapcsolja az embereket, a tárgyakat és az információkat. A vállalat az innováció mellett arra összpontosít, hogy folyamatosan túlszárnyalja az ügyfelek elvárásait a tintasugaras nyomtatók, a vizuális kommunikáció, a viselhető eszközök és a robotika területén. Az Epson büszke arra, hogy hozzájárulhat a fenntartható társadalom megvalósításához, és folyamatos erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy megvalósítsa az Egyesült Nemzetek Szervezetének Fenntartható Fejlődési Céljait. A japán székhelyű Seiko Epson Corporation vezette világméretű Epson csoport éves eladásai meghaladják az 1 trillió japán jent.
www.global.epson.com/

 

[1] Az Epson számításai alapján 100 000 oldal nyomtatásához az EcoTank Mono átlagosan 85%-kal kevesebb műanyag alapú fogyóeszközt igényel, mint a versenytársak 1-20 oldal/perces sebességgel működő, A4-es fekete-fehér készülékei.