Az Epson a Drupa kiállításon ismerteti a professzionális nyomtató piaci stratégiáját

Új professzionális nyomtatók a teljesítmény, gazdaságosság, környezettudatosság és a széles választék jegyében

Az Epson a Drupa kiállításon ismerteti a professzionális nyomtató piaci stratégiáját

2012. április 5. –Az Epson a Drupa szakkiállításon ismerteti “Engineered for Print” (nyomtatásra tervezve) stratégiáját és a stratégiához kapcsolódó új produkciós és professzionális termékválasztékát.

A stratégia fókuszában olyan egyedi termékek és technológiák fejlesztése áll, amelyek a
reklámgrafikai, címke-, fotó-, és textilnyomtatási piacokra koncentrálnak, célja pedig, hogy a vállalat megduplázza eszközeinek számát, árbevételét pedig megnégyszerezze a professzionális nyomtatási alkalmazások terén az elkövetkező években.
 
A 2012-es Drupa nyomdaipari szakkiállításon a cég bemutatja újgenerációs SurePress "X" jelzésű professzionális címkenyomtató eszközét, amely az Epson új single-pass Micro Piezo nyomtatófej technológiáját alkalmazza, és egyben az első olyan Epson-eszköz, amely UV
tintát használ.
 
Az Epson produkciós és vállalati nyomtatási víziójával kapcsolatban Minoru Usui, a Seiko Epson Vállalat elnöke a következőket mondta: "Biztosak vagyunk benne, hogy elkötelezettségünk amellett, hogy vásárlóinknak – egyedi megoldásaink és szolgáltatásaink révén – valódi értéket nyújtsunk, nagyban elősegíti majd előretörésünket a produkciós nyomtatási piacon. 2012 nagyon fontos év számunkra: az Epson növekedés tekintetében egy új szintre léphet."
 
A Drupán bemutatott kiemelt termékek
 
Az Epson saját Micro Piezo- és tintatechnológiájára építve egy sor új fejlesztést, illetve professzionális digitális megoldást hoz a kellékanyagok tekintetében is. A Drupán az Epson új termékeket, tintarendszereket és nyomathordozókat mutat be a reklámgrafikai és nyomdai piacok, valamint a sign és címkenyomtatási alkalmazások számára. A kiemelt termékek között szerepelnek:
 
Címkenyomtatás: Az Epson jelentős hangsúlyt fektet a termékválaszték fejlesztésére, hogy
a címkegyártok speciális igényeinek megfeleljen.
 
A cég először mutat be egy teljesen új, az Epson Thin Film Piezo (TFP) nyomtatófején alapuló technológiát. Az új technológiát a cég újgenerációs SurePress "X" kódnevű eszközében alkalmazza, amely az első UV tintát használó Epson eszköz.
 
A SurePress "X" nyomtatót arra tervezték, hogy a kis- és közepes szériás nyomtatási feladatokat is nagy sebességel végezze el akár papír- vagy műanyag alapú hordozókon.
 
A POS és Sign piacok: Az Epson GS6000 sikerére alapozva a 4-színes SureColor SCS30610 típust is bemutatják, melyet kifejezetten a POS, reklámgrafikai és dekorációs anyagok nyomtatására tervezték. Az új eszköz az Epson Micro Piezo TFP nyomtatófej technológiáját alkalmazza, és az új UltraChrome GS2 tintát használja. Kategóriájában az eszköz a legkedvezőbb ár mellett a legalacsonyabb áramfogyasztást biztosítja. Egyes
konkurens termékekhez képest akár hétszer kevesebb áramot használ.
 
Kereskedelmi fotónyomtatás: Az új hatszínes Epson SureLab SL-D3000 egy egyszerűen használható digitális fotólabor, amely minőségi fotónyomatokat készít akár A3 méretben. Az eszközt Epson nyomtatófejjel látták el, és a cég UltraChrome D6 vízbázisú tintáit, valamint fejlett képfeldolgozó technológiáit alkalmaz. Mivel az eszköz matt papírokra is kiválóan nyomtat, új üzleti lehetőségeket kínál a hagyományos technológiákkal dolgozó fotólaborok számára. A SureLab két konfigurációban lesz elérhető 2012 augusztusától.
 
Textilnyomtatás: Az Epson a digitális textilnyomtatás piacán is jelentős szerepet kíván betölteni: 50 százalékos tulajdonrészt vásárolt a ForTex cégben, amely a digitális textiltinták és kémiai anyagok egyik vezető fejlesztője.
 
Művészi és proof-nyomtatás: Az Epson Stylus Pro sorozat 24-64” méretű vízbázisú tintasugaras nyomtatói szintén megtekinthetők a kiállításon, amelyek főleg a nyomdai piacon bizonyítottak, azonban kis példányszámú plakátok nyomtatására is alkalmasak.
 
Új tintatechnológiák: Az Epson most vezette be a piacra újgenerációs szagtalan, nikkelmentes UltraChrome GS2-es tintáit, amelyeket elsősorban a cég új, kifejezetten kül- és beltéri reklámgrafikai anyagok nyomására tervezett SureColor nyomtatóiban alkalmaz. A vízbázisú UltraChrome tintacsalád kibővítéseként, a művészi és professzionális nyomatok terén szerzett tapasztalatait használta fel a cég az UltraChrome D6, 6 színkomponensű tintasorozat kifejlesztéséhez, amelyet a SureLab termékben alkalmaznak. Az Epson a kiállításon bemutatja első bevonat nélküli papírokhoz és műanyag hordozókhoz alkalmas, a címkenyomtatás piacára szánt UV tintáját is.
 
Az "Engineered for Print" stratégia alapjai:
 
Az Epson új produkciós nyomtató eszközei és újításai mind az iparágból származó visszajelzésekre és tapasztalatokra építenek. Az "Engineered for Print" stratégia a következő fő szempontokra épül:
  • Teljesítmény: a termelékenységet növelő termékek, amelyek a vállalkozások hatékonyságát is növelik
  • Takarékosság: termékek, amelyek mind a kellékanyagok, mind az energiafelhasználás tekintetében takarékosak
  • Környezet: környezettudatos termékek
  • Választás: széles választék a termékek, szolgáltatások, illetve kellékanyagok tekintetében is
Az Epson hosszú távon kötelezte el magát a precíziós képalkotási technológiák mellett. Stylus Pro fotó- és proof-nyomtatóival a cég világszerte 65%-os piaci részesedést ért el.
 
Az Epson csoportról
 
Az Epson a világ egyik vezető vállalata a képalkotás és innováció terén. Kompakt, energiatakarékos, nagy pontosságú technológiái, továbbá nyomtatóktól az üzleti célú és otthoni 3LCD-kivetítőkön át a szenzorokig és egyéb mikroeszközökig terjedő termékköre révén arra törekszik, hogy túlszárnyalja a felhasználók elvárásait az egész világon.
 
A Japánban székelő Seiko Epson Corporation vezette Epson csoport 99 vállalatában világszerte több mint 78 000 munkavállaló dolgozik. A vállalatcsoport elkötelezett híve a környezet globális védelmének és a helyi közösségek folyamatos támogatásának. http://global.epson.com/
 
Az Epson Europe vállalatról
 
Az európai, közel-keleti, oroszországi és afrikai régiókért felelős Epson Europe B.V. székhelye Amszterdamban található. A 1,594 főt foglalkoztató vállalat bevétele a 2010-as pénzügyi évben 1,583 milliárd eurót tett ki.
 
Environmental Vision 2050