Az egészségügyi robotokat is „doktornak” fogjuk hívni?

Készen áll a társadalom arra, hogy elfogadja a technológia új szerepkörét az egészségügyben?

Az egészségügyi robotokat is „doktornak” fogjuk hívni?

Készen áll arra, hogy megvizsgálja Önt a robotdoktor? Lehetséges, hogy az egészségügy robotikai forradalmának küszöbén állunk. A technológia át fogja alakítani az egészségügyet, és különösen a robotika alkalmas arra, hogy forradalmasítsa a sebészettől a beteggondozásig a különböző egészségügyi területeket.

Miközben egyre nagyobb a lehetőség arra, hogy az egészségügyet átalakítsa a technológia – a távoli betegfelügyelet, a 3D nyomtatás és az összetett robotika forradalmasítja a gyógyszereket –, a legnagyobb változást mégis a gondolkodásunk megváltoztatása igényli. Készen állunk arra, hogy alkalmazkodjunk a technológiai innovációkhoz egy olyan iparágban, amely jórészt az emberi interakción alapul, és elfogadjuk azokat?

A robotorvos hívása

Az Epson a jövőbeli munkahelyekről végzett felmérése szerint nem igazán valószínű az, hogy egy robotorvos vizsgálna meg minket a jövőben, de már jelentős fejlődés történt az iparágban.

A robotika és a mesterséges intelligencia jelentős szerepet játszik majd a jövő sebészetében. Kutatásunk során kiderült, hogy az egészségügyi dolgozók 46%-a tudatában van ennek a lehetőségnek, és egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligenciával ellátott robotok használatával végzett sebészet és diagnózis forradalmi lesz az egészségügyi iparág számára. További 34 százalék tudatában van annak, és egyetért azzal, hogy a mesterséges intelligenciával rendelkező robotok által végzett kezelés és betegápolás forradalmi lesz, és felszabadítja a gyógyászati szakembereket, hogy elégedettebbek legyenek a munkakörükkel.

 

A robotok kiterjesztik a betegellátást

Az orvosok mai, hagyományos munkája nem fog eltűnni az új technológia megjelenésével, csak továbbfejlődik, és lehetőségeket biztosít az orvosok számára. Az új technológiák támogatják és nyomon követik a funkciókat, valamint azonnali hozzáférést biztosítanak az adatokhoz és az elemzésekhez, ezáltal az orvosoknak több idejük lesz arra, hogy több figyelmet szenteljenek a betegeknek, és jobban gazdálkodjanak az idejükkel és tudásukkal.

Az egészségügyben a valódi kérdés az lesz, hogy milyen mértékben fogadják el és alkalmazzák a transzformatív technológiát. Egy emberi interakciókon alapuló szektorban milyen mértékben engedik a betegek, hogy az egészségüket a technológia óvja?

 

Az egészségügy jövője hamarosan itt van

A beteggondozás fejlesztéseit és az egészségügynek nyújtott előnyöket összességében tekintve már elismerik ezekkel a technológiai előnyökkel. Az egészségügy technológiai kiadásai jelentősen növekedtek – a várakozások szerint az egészségügyi AI-piac 41 százalékkal (összesített éves növekedési ráta) fog nőni 2021-re, és a 3D nyomtatás az egészségügyben 2025-re a várakozások szerint 6 milliárd dollárt fog érni.

A lehetőségek lenyűgöző fejlesztéseket tesznek lehetővé, ez jobb hatékonyságot, strukturáltabb ápolást és összességében jobb klinikai eredményeket jelent a betegek számára. Rengeteg munkát fektetnek a szakemberek abba, hogy biztosítsák a megfelelő oktatási rendszereket, képzési keretterveket és kórházi létesítményeket, valamint megvalósítsák a gyakorlat megfelelő fejlesztését. A valódi kihívás azonban nem a végeredményben rejlik: hanem azokban a jelentős akadályokban, amelyeket az iparágnak le kell küzdenie az átalakulás megvalósítása során, és nem utolsósorban a betegek elfogadásán is múlik.

Szeretne többet megtudni?

A teljes jelentés az összes megállapítást tartalmazza, és a weboldalról tölthető le: